Wednesday, February 13, 2013

MY LITTLE WORLD

It has been a year since my first footsteps here in iium Kuantan as a degree student. So, nak la update sikit kenangan hidup kat hostel terchentaa ni. Heh. Ok, there are only 2 Mahallah (Hostel) in this Indera Mahkota Campus which are Mahallah Maimunah ( 8 blocks altogether ) and Mahallah Talhah ( tak sure berapa blocks ;p ). But now, the new mahallah are in the making - atas bukit weh. Ala2 kondo mewah giteww tapi jenuh la nak naik turun tangga nanti. Habis la budak2 yang baru masuk in the upcoming years ni. Lol. Tapi tak sure tahun bila baru siap XD Outside the campus pulak, ada lagi mahallah iaitu Mahallah Tabari, and IM 2 which stand for Indera Mahkota 2. As for me, duduk Maimunah je since first day kat sini. Layout bilik kat Maimunah ni komfem la sama je. Lain mahallah, lain layout. But after visiting my friends kat Talhah and Tabari, ( IM2 tak pernah lawat la since yang tu hostel lelaki. *ROFL) i can conclude that Maimunah is the best. (even hakikatnya tak best mana pon.but still the best among the rest.). Kat maimunah, satu bilik 4 orang means ada 4 compartments. Each level ada 8 bilik, 6 toilets and 6 shower rooms. The same goes with Talhah, cuma bezanya katil diorang besi and tak ada drawer kat bawah. Rak buku kecik sangat. Meja tak boleh ubah and etc. Hoho. ( banyak songeh pulak kan.haha,tapi tu semua penting bagi aku :P ). Tabari bagi aku tak best sebab satu bilik 10 orang kalau tak silap. Compartment tak ada privacy since dinding separuh je. Ampaian kat tempat agak tertutup --> nanti baju bau kepam sebab tak kena cahaya matahari.wuwu. Tapi aku tengok diorang bahagia je.keh3. Aku je kot yang banyak songeh. Uhukss.. Apa apa pon bersyukur sangat dapat Maimunah ni *sengih lebaq2 sambil pandang langit*


So, setelah panjang lebaq bebelan kat atas ni, kat bawah ni is my compartment a.k.a my little world ;)

 Book shelf 2 in 1.Boleh jadi rak makanan jugak :P. Tapi ni 5% of my stock je. Takyah tunjuk la, nanti orang pengsan tengok my stock yang berlambak tu.keh3 :P  Milo, Nescafe, Horlicks, susu, and BOH green tea are my daily drinks. I'm not taking any 3 in 1 drinks anymore. Semua bancuh sendiri. Huhu. 
 My workspace. My meja makan etc :')


--------------------- ?

 Toiletries, 'old' books and paperssssssssss, laundry 

 All time favorite place.BED ! haha. Well, I never understand myself awat suka TERbeli cadar corak cartoon.lol. 

 Yeah.I'm obsessed with red. Carpet, bucket, hangers, towel, laundy basket, socks, mangkuk megi and even small things like berus gigi,  getah rambut, broonch, gunting etc. One way to make me happy is by giving me red coloured thing. Haha. Dat which is my roommate also share the same obsession with me. Both of us suka menjeleskan diri masing2 bila ada beli barang baru warna merah. Kekeke (baju tak banyak la warna merah since its too attractive i guessed ) :D
Jeng3. Pendedahan ekslusif ni XD
 Ruang solat, tempat lepak tetamu2 yang datang (main port tetamu is atas katil.of course).hehu.kasut tu dah berusia 3 tahun. Used since foundation year at CFS. Will never change it selagi tak koyak rabak. tapak tertanggal or lain2 'kecederaan' yang parah.HAHA

salah satu projek cuti CNY yang lepas.buat kaligrafi utk hiasan dinding. Buat sendiri. Jimat ;p


Another projek during CNY. I named it as ' Mr Booster Board'. Board of motivational quotes :') Tampal kat hujung katil. Hew



Very 'tranquil' scenery from my window.Tu belum termasuk background music 'keletung keletang' dari construction site tu.Sobss ( IIUM Hospital in the making.Betol2 sebelah my block )
Another 'beautipppulll' scenery



Thats all. My little world since a year ago and insyaallah remain for another 3 years. May Allah bless :') 



p/s: urat & otot terkejut sebab after so long tak exercise (cuti 3 minggu), and 2 3 hari ni dok pulun main badminton dengan hafa & tiqah. Satu badan terasa sakit2.tssskk

4 comments:

  1. salam. kene bawak langsir sendiri ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nope. langsir memang dah ada. no worries ;) btw sorry for the late reply ><

      Delete
  2. Salam akak.loker nampak kecik je, muat tak baju kurung byk2 :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nini..better la dri cfs dulu kan..haha..jgn bwk baju byk2..nnti nak pindah susah..hihi -bella-

      Delete