Monday, June 06, 2011

PENGHAYATAN CUTI 3 MINGGU : ANTARA REALITI DAN FANTASI

In The Name of Allah The Most Gracious The  Most Merciful

assalamualaikum :)

Pejam celik pejam celik , dah habis rupanya cuti aku selama 3 minggu.Biasala , manusia ni tak pernah nak rasa cukuphttp://matcuoi.com.Kadang2 rasa 3 minggu tu macam 3 hari ja.Tapi kalau dah kena tinggal sorang2 kat rumah , rasa bosan pulak.3 minggu macam 3 bulan pulak.Pape pon aku pasrah.Ceewah ! meh kita renungkan apa yang aku buat selama 3 minggu ni..adakah hanya berhibernasi semata ?

Alkisah fantasia cuti aku sebelum cuti adalah untuk merealisasikan impian2 kat bawah ni :

  • Habiskan membaca sebanyak buku yang boleh ( non-academic)
  • Belajar buat bunga manik
  • Masak ( -.-'')
  • Minimakan tidoq
  • Banyakkan makan
  • Keluar jalan2
  • Buat benda2 yang berfaedah sahaja
  • Kurangkan online ? (-.-'')
  • Prepare for the upcoming sem
  • etc etc etc
Alkisah realiti cuti aku :
  • Berjaya khatam 4 buah buku je dalam masa 3 minggu ni..Cinta Di Langit Gaza , Aku , Isabella & Tok Kenali , Coke and Sundae , The Gift ..Armagedon 2012 belum habis baca lagi..baru page 332 out of 558 ..bila dah bosan2 aku re-read novel2 jiwang pulak..haha XD
  • Berjaya buat sepohon pokok bunga daripada manik .Gila bangga la jugak sebab unexpected tangan aku berseni jugak rupanya =P
  • Masak ? err..takde try resepi baru pon.Masak yang dah tau je.Tu pon semua simple menu je.Sebab sekarang ni musim kenduri kawen.So , takde orang nak makan kat rumah.Sob !
  • Yeah ! memang aku banyak makan.Sebab asyik2 kena tinggal je kat rumah.Dok sorang2.Bila kebosanan , makanan adalah rakan karibku..haha
  • Keluar jalan2 ? memang takdak la.Sekali je keluar hangout dengan cik husnee.tu pon gi tengok movie , lepak2 makan etc.Keluar makan kat Radix Pizza House and RFC je..Lepas tu , pi menyemak kat rumah kakak 2 hari.Kui3..ni la nasib bila cuti time orang lain tak cuti.zzZZ
  • Apa la eh aktiviti aku yang berfaedah ? thinking ........http://matcuoi.com
  • Kurangkan online ? berjaya 68%..hihi..sebab bila kat rumah , banyak benda lain yang lebih menarik daripada online.Bila kat rumah , serius jadi malas nak online ( malas nak buat semua benda jugak =P )
  • Prepare untuk upcoming semester ? errr....macam tak je..hihi....
Tu diaaa cara2 aku menghayati cuti selama 3 minggu..Pada saat ni , aku dah pon selamat berada di CFS IIUM ynag terchenta.Petang tadi , dah masuk kelas pertama untuk sem ni..Sem yang agak tough.3 core subjects which are Chemistry II , Physic II and Biology II dan jugak 1 elective subject iaitu Understanding Islam.All the best to myself.Haha.

Lepas ni , update pon tak la kerap sangat  kot.Almaklumlah , dah kembali menjadi pelajar.Hehe.Tu jelah bebelan pertama untuk sem ni.Seronok sebab dah jadi senior.Haha.

Adios and wassalamhttp://matcuoi.com

2 comments:

  1. "all the best to my self" kesian ko takde org wish eh.
    haha biar aku ckp kan. All the best ! samat blajaq ! :P

    ReplyDelete
  2. @ naqib : HAHA..kureeennnggg ! tu nak bagi semangat kat diri sendiri la..pape pon thank bebanyak la untuk wish ko tu..aku hargai seadanya..haha =P

    ReplyDelete