Wednesday, June 01, 2011

RADIX PIZZA HOUSE

In The Name of Allah The Most Gracious The Most Merciful

 assalamualaikum ;)


Dah lama rasanya aku tak post something related to HPA..So , memandangkan semalam aku ber'dinner'kan pizza dari Radix Pizza House , hari ni nak la story sikit apa yang bestnya Radix Pizza House [ RPH] ni.Buat penggemar pizza , ni satu lagi port terbaek untuk menikmati pizza yang terjamin status  kesedapan dan kehalalannya.InsyaAllah.

RPH ni adalah salah satu rangkaian syarikat Herba Penawar AlWahida [ HPA ] yang bagi aku sangat popular kat Kedah ni terutamanya di kawasan Sg Petani dan Alor Star. Asal cuti je , aku memang akan usahakan jugak2 untuk makan kat sini selain Radix Fried Chicken [ RFC ] and Radix Chicken House [ RCH ] ..Kiranya RPH ni ganti kepada Pizza Hut and Domino's la.RFC pulak pilihan alternative menggantikan KFC.RCH pulak memang serve segala bagai makanan berasaskan ayam.Kalau nak makan chicken chop ke , sate ke , kat sini la tempatnya.Yelah kan , kan PJ mana ada semua ni.KFC , Pizza Hut , Domino's bersepah la.Huhu.

Kat RPH ni banyak choices.Almost like pizza hut and domino's.Paling aku suka chicken supreme and mediterrenean .Memang terbaik.Menu yang lain termasuklah jugak soup of the day.Either chicken 0r mushroom.Garlic bread , salad, variety choices of drinks , desert etc.Harga pon okey.Almost nak sama macam pizza huts and domino's la.Rasa pon sangat sedap ! silap2 hari bulan , korang terus say bye2 kat pizza huts dengan domino's.Haha.

Tapi , yang tak berapa nak best tu , setahu aku RPH ni ada 2 cawangan je kot.Yang aku selalu pegi dekat area Lagenda Height , Sg Petani.Sebab dekat dengan umah kakak aku.Asal cuti  and aku singgah umah dia , insyaAllah sampai la kat sini.Hehe.So , anda2 yang berada jauh dari Sg Petani , Kedah ni ...chances nak merasa makan kat sini payah sikit la kan.Just pray hard supaya HPA bukak lebih banyak cawangan nanti.Hihi.

Ni RPH kat Lagenda Height yang aku selalu pi tu.

 Motor untuk delivery..service dia okey.Tak lambat.Berdasarkan pengalaman aku la.

 taraaaa ! ni dia chicken supreme large.Dinner aku untuk semalam. RM 25.50.ada 8 pieces
( 2 orang ja makan )..hehe

 ni taktau nama apa.sebab amek kat Yahoo Images je ;)


So , kepada anda2 yang berada di kawasan berhampiran , sila lah cuba-try-test makan kat sini ( kalau belum pernah la )..lokasi betol2 kat taman Lagenda Height.Dekat area Village Mall and Tesco Sg.Petani.Berbaloi-baloi.

Okey , tuje lah untuk hari ni.Adios and wassalam :)

---------------------------------------------------
ggrrr..aku kini di penghujung sisa2 cuti...  =.=''..pity me.

2 comments:

  1. wah .. tak sangka plak ade pizza punya .. penah try RFC je .. ada delivery ke selatan malaysia tak ?

    ReplyDelete
  2. ramai yang taktau lagi kewujudan RPH ni..hoho
    erk , delivery ke selatan ? coming soon kot..tapi taktau la bila..haha =P

    ReplyDelete