Sunday, January 09, 2011

SAKIT GIGI dan PARUT ?

In The Name of Allah The Most Gracious The Most Merciful

Assalamualaikum.

Okey ! kali ni nak buat entry pasal macam mana nak hilangkan sakit gigi and hilangkan parut.hah ! macam menarik kan??   # konon

Tercetus idea pasal sakit gigi ni sebab aku memang menghadapi masalah sakit gigi yang agak severe la jugak baru2 ni.Actually gigi tu dah pernah kena tampal dulu. Masa sekolah.sekarang yang tampal tu dah tertanggal balik.huih ! ngeri la pulak bila baca balik ayat ni.haha.lebih kurang macam tu la masalah gigi yang aku terpaksa hadapi hari tu.sekarang ni alhamdulillah dah ok.padahal belum cabut lagi gigi tu.haa ! wonder tak macam mana aku buat ?? kalau wonder…..jom terjah tips yang aku nak kasi ni .

KALAU MENDERITA SAKIT GIGI
Caranya perlu ada ubat ni :

Capsule Coscinium.one of  HPA ' s product..dapat tips ni masa join Perkongsian Bijak Cemerlang [PBC]..mula2 kena bukak kapsul ubat ni.Then guna kapas/cotton bud untuk letak serbuk tu dalam gigi yang berlubang.sapu la jugak kat area2 yang berdekatan.insyaAllah berkesan.Time PBC tu belaja teori je.bila dah sakit , aku pon try la apply tips tu.Alhamdulillah berkesan.Testimoni dari aku sendiri ni.dah pernah try n berkesan tu yang baru buat post pasal ni.sebab apa?? Sebab..sharing is caring.memandangkan aku ni caring , maka tu pasal la tips ni di'share. # sengal

NAK HILANGKAN PARUT ?
Parut ? hish..komfem2 la semua orang tak suka + benci + meluat + jengkel + hate +dll kan dengan parut.lagi2 perempuan kan.hehe.back to the tip macam mana nak hilangkan parut. Pakai bio oil ke? Ala , yang iklan kat tv tu?



Bio oil = salah.sebab kena guna ni :


Haa..minyak but-but.ni pon produk HPA jugak.minyak ni memang multifunctions.paling baik untuk sembuhkan luka.kalau sapu kat tempat yang luka memang luka tu cepat kering.dan yang paling penting tak tinggal kan parut.aku pernah guna jugak.alhamdulillah parut jatuh moto dulu dah hilang.sebenarnya tahun lepas aku pernah TERaccident kecik masa tengah bawak moto.biasa la merempit kejap time cuti.*don’t try this at home.hahaha.memandangkan malang tak berbau a.k.a unfortunedly not smell.terjatuh kat selekoh.nasib baik tak serius.minor injury je.luka2 siki kat tangan dan kaki.bersyukur sangat.serius cuak gila masa tu..nasib baik jugak x fobia nak naik moto lagi.kalau tak parah la aku.kena naik kereta je 24/7.masak la.dah la minyak asyik naik harga je.hua3.setakat nak pi kedai dekat2 rumah tu naik moto sudah.lagi baik naik basikal je.takpon jalan kaki..balik rumah je terus sapu minyak but2 ni.

Baru2 ni jugak cik aina a.k.a roommate aku kena ulser mulut.orang johor panggil mata ikan.hehe.comey kan? Mata ikan.aku pon baru taw sebab cik aina ni orang johor.aina ni antara pengguna HPA yang agak tegar la jugak.tapi tegar aku lagi la.eheh.dia titik minyak but2 ni kat dalam mulut.alhamdulillah dalam sehari dah ok.before tu aku dah kasi ubat ulser yang beli kat farmasi .ubat tu lebih kurang macam nak tahan sakit je.sebab lepas titik memang rasa kebas.so x saket la kejap.

Tips2 ni serius berkesan.tapi apa2 pon semestinya Allah SWT yang menyembuhkan.ubat ni just perantara or medium yang menyembuhkan.okey?jangan sekali2 lupa kebergantungan pada Yang Maha Esa.berkali-kali apatah lagi. Kerana sesungguhnya DIA tak pernah melupakan kita.subhanallah.bahkan kita hambaNya lah yang selalu melupakanNya.astagfirullah.

So that’s all I wanna share for this time.Hope tips ni dapat menambah ilmu korang2 yang baca entry ni.thanks sebab sudi baca sampai habes.hehe.okey ! tu je lah nak story.

adios and wassalam :)

http://matcuoi.com

1 comment: