Friday, April 01, 2011

JENIS - JENIS MANUSIA

In The Name of Allah The Most Gracious The  Most Merciful

assalamualaikum :)

okey , straight without belok2 ---> entry kali ni aku nak share ragam2 manusia yang aku and the group jumpak kat sunway time volunteer job yang dah pon aku story dalam entry lepas..nak baca , sila tekan button OLDER kat bawah , belah kanan..terima kaseh :)

SITUATION 1

ada sorang perempuan ni , keja kat kedai aksesori , dari physical look memang nampak sangat umur dia komfem2 bukan 25 dan ke bawah..yang tak tahan tu , kat pledges yang dia sign , umuq dia 24 tahun !!..time tu aku nampak la , sebab aku belek je apa yang dia tulis..reaksi aku rilek je..buat2 takde pape..lepas je kitorang blah dari situ , groupmate aku cakap , ''eh , korang prasan tak umur dia tulis brapa?"..kami pakat angguk.lepas tu, gelak la! hoho * jahat kan?hee..jangan ikut perangai ni *

moral.of story : agak2 la kalau taknak bagitau umur sebenar pon =.='' and jangan gelakkan orang..huhu * yang ni pesan kat diri sendiri ni *

SITUATION 2

dari jauh kami dah nampak our next 'mangsa'.ahah.one chinese woman , tengah khusyuk baca paper kat tengah2 ruang yang luas tu.dengan penuh harapan , kami pon melangkah.lalu , ''hye miss'' kataku sebagai intro..1 saat , 2 saat...no respon ! sikit pon dia tak angkat kepala dia..haiyok..sampai hati T.T''..lalu kami pon blah dengan perasaan yang bercampur baur.and pastinya ada 'pujian' kami pasal dia.kuang3.sebab even kalau dia pekak sekali pon , takkan tak nampak kami 4 orang kat depan dia?? nak kata buta pulak , baca paper kan..huhu..khusyuk sangat agaknya ~

moral.of.story : baru aku taw macam mana rasanya cakap and orang buat dunno je.serius saket hati ='(..

SITUATION 3

ada sorang pakcik.foreigner dari Belgium.masa kat column age tu , before dia tulis , ''pssst , don't tell other ya"..umuq dia 72 ! hoho..plus , dia sangat friendly.hoho.kami semua dok puji2 dia lepas tu.ahah.

moral.0f.story : be friendly.nanti semua orang suka =P..tapi jangan sampai over.ti orang meluat plak.kui3 :)

SITUATION 4

ni kat area yang ala2 fun fair tu..aku try approach one mamat ni.bukan malay la.aku pon spealking london la kan..nampak gaya macam dia paham apa yang aku cakap , elok je aku habes , dia panggil sorang lagi mamat ni.ketua dia rupanya.rupa2nya , mamat Bangladesh daa..ahaha.and dia tak paham omputeh.aiseh , perabes ayaq liuq ja -.-''..kena ulang cakap kat ketua dia plak..

moral.of.story : malaysia memang ramai orang bangladesh ! ahaha =P..nak selamat tanya dulu ''can you speak english?''.lepas tu baru cakap sampai habes.kalu tak SS la jawabnya..[ss=syok sendiri]

SITUATION 5

masa kemuncak earth hour tu , semua volunteer yang terlibat gather sama2 kat main entrance..nak countdown segala bagai..obviously, malay berapa ketul ja..yang lain major chinese , some indian and also foreigner.haishh.

moral.of.story : jom la pakat2 join kerja2 sukarelawan ni.majulah bangsa untuk agama dan negara :) *peace*

SITUATION 6

time ni kitorang approach one nenek ni.chinese.umuq dia 72 tahun.tapi masih sihat wal'afiat.boleh lagi mai shopping sorang2.hoho.kagum2.hehe.

moral.of.story : amalkan gaya hidup sihat untuk kekal kekal cergas sepanjang hayat.hihi.nanti tua2 pon tak penat bila pi shopping =P

------------------------------------------------------------

tu jelah antara situasi2 yang aku masih ingat even dah seminggu berlalu.hoho.bukan niat nak mengaibkan sapa2 , just nak cakap ada macam2 jenis ragam manusia kat muka bumi ni.plus , kita memang takkan dapat puaskan hati semua orang.so , just be yourself and don't simply judge other people via their physical look.as the proverb said ; don't judge the book by its cover =).

adios and wassalam ;)


this coming tuesday ada speaking test MUET.doakan aku ye.terima kaseh =)

No comments:

Post a Comment